Syv afghanske soldater dræbt i Nato-angreb

Syv afghanske soldater er blevet dræbt i et Nato-luftangreb i det øde vestlige Afghanistan.

Det oplyser det afghanske forsvarsministerium.

- Som følge af et luftangreb, foretaget af Nato-styrker den 6. november, blev syv afghanske medlemmer af sikkerhedsstyrkerne gjort til martyrer i Badghisprovinsen, og der var også nogen, som blev såret, hedder det i en erklæring.

Der var tilsyneladende også tilskadekomne blandt de udenlandske soldater. De afghanske sikkerhedsstyrker og Nato samarbejder om at opklare episoden.

Erklæringen er udsendt, mens Natos Isaf-styrker siger, at der var 25 sårede, heraf fem amerikanske soldater.

/ritzau/AFP

Syv medlemmer af sikkerhedsstyrkerne mistede livet, da de ved en fejl blev ramt under et Nato-luftangreb i det vestlige Afghanistan.

Offentliggjort Sidst opdateret