To danske piger forsvundet på skitur

Store eftersøgningshold leder efter to 15-årige danske piger, som er forsvundet under en skitur i det sydlige Norge.

Pigerne var på en tur sammen med faren til den ene af dem i Eggedal i Sigdal Kommune i Buskerud Amt, da de kom bort fra ham.

Pigerne blev sidst set ved 15-tiden mandag. De skulle efter planen have været tilbage ved 17-tiden.

- Vi fik en melding om sagen kl. 22.43, og har sat et stort apparat i gang. Pigerne var ikke klædt på til at opholde sig ude længe, og de er ikke er ikke erfarne skiløbere, fortæller operationsleder Lars Kristian Evensen fra Nordre Buskerud politidistrikt til det norske nyhedsbureau NTB natten til tirsdag.

Eftersøgningshold fra Røde Kors, politiet samt flere hundepatruljer er sat ind. Vejret i området er skyet med let sne og fem minusgrader.

- En redningshelikopter og en politihelikopter har begge stået klar, men har ikke kunnet bruges på grund af dårligt flyvevejr, fortæller Lars Kristian Evensen.

/ritzau/NTB

To danske teenagepiger har siden mandag eftermiddag været savnet under en skiferie i Norge. En stor redningsaktion er sat i værk.

Offentliggjort Sidst opdateret