Udlandet reagerer på skudangrebet

Offentliggjort Sidst opdateret

* Det Hvide Hus' talsmand John Kirby:

- Billederne er bare forfærdelige og svære at se på, og vores tanker går åbenlyst til ofrene for dette grusomme, grusomme skudangreb, siger han på et pressemøde.

* Danmarks udenrigsministerium:

- Danmark fordømmer det forfærdelige angreb i Moskva og sender sine kondolencer til ofrene og deres kære, skriver ministeriet på X.

* Det Europæiske Råds formand, Charles Michel:

- Jeg fordømmer det frygtelige terrorangreb i Moskva.

- Alle steder er tab af uskyldige liv en menneskelig tragedie, og jeg sender mine kondolencer til ofrene og deres familier, skriver han på X.

Kilder: Reuters, X.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu