Annonce
Annoncørbetalt indhold

Service og kvalitet i fremtidens førersæde

Ifølge Jimmy Nielsen skal fremtidens bilforhandler yde høj service med fokus på kvalitet og fleksibilitet. Foto: Lars Henriksen.
Service skal være i top og have stor fleksibilitet hos fremtidens bilforhandler. Sådan lyder opskriften hos AutoCentro i Nykøbing Falster og Rødbyhavn. Målet er ikke at blive landsdelens største forhandler, men at levere den bedste service til kunderne.

For et par år siden gjorde den samlede bilbranche klar til at tage et sving mod handel og kundekommunikation på internettet. Kunden skulle købe bil på nettet og anmelde digitalt, hvis der var fejl eller skader på bilen.

Tendensen kom aldrig op i omdrejninger hos AutoCentro. Den lokale KIA-forhandler troede allerede dengang på, at nærvær, hjælpsomhed og fleksibilitet ville være nøglen til at tiltrække nye og fastholde trofaste kunder.

- Når det handler om biler, skal kunden og forhandleren altid kunne se hinanden i øjnene. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at kundeservice og kvalitet er afgørende parametre for konkurrencen mellem bilforhandlere - både nu og i fremtiden, lyder det fra Jimmy Nielsen, som er indehaver af AutoCentro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Jimmy Nielsen påpeger, at danskerne i gennemsnit er blevet rigere over de senere år, og derfor stiller de større krav til service og kvalitet.

- Der er jo ingen, der har lyst til at bestille en bil på nettet og derefter vente flere måneder for at få bilen til service eller reparation. Derfor er AutoCentro gået imod strømmen, forklarer Jimmy Nielsen.

Skæve åbningstider

Hos AutoCentro er man bevidst om, at mindre bilmærker, der ikke har europæisk oprindelse, ikke sælger sig selv. Derfor har man valgt en aktiv tilgang til kunden, hvor man møder kunden i øjenhøjde, spørger ind til kundens behov og yder en høj service hos forhandleren og på værkstedet. Hvis der sker en fejl, bliver den rettet med det samme.

Derudover påpeger Jimmy Nielsen, at fleksibilitet også for en fremtrædende rolle i fremtiden.

- Som bilforhandler og værksted skal man holde åbent, når kunden har behov for det. I dag har salgsafdelingen åbent fra klokken 9-17 i hverdagene, men de fleste kigger jo på bil i deres fritid. Derfor kan det godt være, at vi i fremtiden skal holde åbent fra klokken 8-14 og fra klokken 17-20, siger Jimmy Nielsen.

AutoCentro giver allerede deres kunder mulighed for at holde møder uden for den officielle åbningstider, hvis der er behov for det.

- Hvis man eksempelvis gerne vil prøvekøre den nye, luksuriøse elbil, KIA EV9, men først har mulighed for det om aftenen, finder vi ud af det. Det giver også mulighed for at prøvekøre bilen i mørke og opleve de futuristiske forlygter og LED-baglygterne i funktion, siger Jimmy Nielsen.

Hvis Jimmy Nielsen skal give et bud på fremtidens bil, er der ét ord, som ikke er til at komme udenom.

- El - fremtidens bil kører naturligvis på el. Derudover vil der være fokus på komfort og design, som vi også ser i de nye modeller fra KIA. Køreoplevelsen skal være stabil og støjsvag, også ved høj hastighed. Det gør bilen til en fornøjelse både at køre og se på, afrunder Jimmy Nielsen.

  • Ifølge Jimmy Nielsen skal fremtidens bilforhandler yde høj service med fokus på kvalitet og fleksibilitet. Foto: Lars Henriksen.
Annonce
Annonce
Annonce
Guldborgsund

Brand i rendegraver på hovedvej

Guldborgsund

Se video: Ikke set i over tusind år - pludselig dukkede den op ved børnehave

Guldborgsund

Stort dyr midt på motorvejen

Indland

LIVE: Købte energidrik i Korsør samme aften, som Emilie Meng forsvandt

Maribo

Kristinas frirum: - Her betyder det ingenting, om du er direktørfrue, eller du ikke har et arbejde

Falster

Gik helt galt: Diesel fossede ud

112

Biologisk far til afdød pige: - Det virker meningsløst

Indland

Efter skjulte optagelser: Tager fuldt ansvar for hestemishandling

Indland

Studie udpeger sommeren 2023 som den varmeste siden år 0

112

Tiltalt i Korsør-sagen: - Det var et uheld

Nykøbing

Gentager succesen på torvet i Nykøbing

Lokal nyt

Renés dyre OL-billet: - Har kostet mig tæt på en million

Erhverv

22-årige Frederik efter første uge som købmand: - Det er kommet bag på mig

112

Det er manden i Korsør-sagen tiltalt for

Indland

Retsformand til nævninger: Glem hvad I har hørt i medierne om Mia-sagen

Annonce
Annonce
112

Efterlyst for voldsom forbrydelse: Anholdt ved færgen

Lokal nyt

Sætter bundrekord: Laveste indbyggertal nogensinde

Vejret

Fem flotte dage: Sol fra skyfri himmel

Guldborgsund

Lokal undren: Hvorfor sker der ikke noget?

112

Den ene blev kørt på sygehuset - den anden på politistationen

Sport

Ærlig cheftræner: - En pinlig ydmygelse

Sport

Efter overraskende sejr: Sådan gik det i Middelfart