Sandby Kulturhus har nu råd til kaffemaskine

Jens-Christian Bay fra Østifterne overrækker donation til Lis Pepping, formand for Sandby Kulturhus' bestyrelse. Foto: Privat

Østifterne donerer penge til længe ønsket kaffebrygger til glæde for brugere og frivillige i Sandby Kulturhus.

Offentliggjort Sidst opdateret

SANDBY En af de første dage i 2022 fik Sandby Kulturhus besøg af en repræsentant fra Østifternes Fond, som kiggede forbi for at overrække en donation på 20.000 kroner.

Pengene skal bruges til indkøb af en kaffebrygger - en industri-kaffemaskine til brug for de mere end 20 foreninger, der har deres gang i kulturhuset i Sandby.

- Vi i Østifterne er glade for at kunne støtte en lokal og initiativrig forening som Sandby Kulturhus og dermed bakke op om alle de aktiviteter, der foregår i huset, lød det fra Jens-Christian Bay, da han overrakte donationen til Lis Pepping, formand for Sandby Kulturhus.

Ildsjæle belønnes

Østifterne støtter i hele Danmark fortrinsvis skadesforebyggende sager, men også en række andre initiativer støttes.

- Stærke lokale kræfter, som gør en forskel i hverdagen, har altid gode muligheder for at opnå støtte, udtaler Jens-Christian Bay fra Østifterne.

Han uddyber:

- I Sandby er der i den grad en række borgere, som er lykkedes med at få kulturhuset på den nedlagte centralskole til at blomstre. Det er en fornøjelse at opleve, og den indsats fortjener støtte.