Minister vil ikke blande sig i Nakskov Sygehus' skæbne

Det er alene op til politikerne i Region Sjælland at beslutte, hvad der skal ske med de medicinske sengepladser på Nakskov Sygehus.

Det fastslår sundhedsminister Bertel Haarder (V).

Sundhedsministeren siger ifølge DR P4 Sjælland, at Nakskov Sygehus godt kan få lov at beholde nogle sengepladser til de medicinske patienter - vel at mærke, hvis Region Sjælland selv kan finde penge til driften.
- Hverken jeg eller Dansk Folkeparti skal bestemme, om Nakskov skal have medicinske patienter. Det er helt op til Region Sjælland, siger sundhedsministeren ifølge DR P4 Sjælland.

Men formanden for regionsrådet, Steen Bach Nielsen (A), mener ikke, at Region Sjælland har råd til at drive de medicinske sengepladser videre for egen regning.
- Vi har simpelthen ikke penge til at drive sygehuset medmindre, regeringen betaler. Vi kan jo ikke selv udskrive skatter, siger han til DR P4 Sjælland.

Foto: Nakskov Sygehus.

- Hverken jeg eller Dansk Folkeparti skal bestemme, om Nakskov skal have medicinske patienter. Det er helt op til Region Sjælland, siger sundhedsministeren.

Offentliggjort Sidst opdateret