Nu skal antennefolket have genindstillet tv-kanalerne

31. oktober 2009 skifter Danmark fra analogt til digitalt tv, og forberedelserne er allerede godt i gang. Det betyder, at en del af kanalerne i det digitale sendenet vil få nye pladser allerede fra i morgen klokken 10.  
Resultatet er, at seere, som i dag ser DR1, DR2, TV 2 og DR Update via egen antenne og en digital modtager, skal retune deres digitale tv-modtager.
 
Fra 25. februar til 1. marts har DR haft en kravletekst på DR1. Kravletekst kan kun ses på de tv-skærme, som modtager det digitale signal via en antenne og en digital modtager og dermed kun af de seere, som den 2. marts skal foretage sig noget for fortsat at kunne se tv.




Den 2. marts skifter kanalerne på det digitale sendenet plads. Seere, der modtager deres digitale tv-signal fra en tag- eller stueantenne, skal derfor re-tune modtageren, hvis de i de kommende dage kan læse en kravletekst om dette på tv-skærmen.

Offentliggjort Sidst opdateret