Grå skyer trækker over Sydhavsøerne, men forårssolen er på vej

Mandag bliver en grå dag. Arkivfoto: Palle Nevad Frandsen, FT

Mandagen står i gråvejrets tegn, men selvom regn, dis og tåge også kommer, er det hele ikke trist.

Offentliggjort Sidst opdateret

De grå skyer hænger tungt over Sydhavsøerne mandag. Hele dagen vil solen have svært ved at bryde gennem skydækket. Lidt regn vil falde fra himlen, ligesom dis og tåge kan komme til at fylde hænge i luften.

Men temperaturerne er et stykke fra det vinterlige vejr, da vi kommer op på mellem fem og otte grader i dagstimerne, og om natten vil vi komme ned på mellem tre og fem grader.

På trods af det lidt triste vejr, vil vinden ikke forstyrre ugens første arbejdsdag synderligt. Den bliver nemlig let til frisk.

Det oplyser Danmarks Meteorologiske institut (DMI)

Til gengæld ser tirsdagen lysere ud. Særligt Falster vil ifølge i løbet af morgen- og fromiddagstimerne opleve solskinsvejret, indtil gråvejret igen vil overtage himlen.