16-årig fløjet på Rigshospitalet efter påkørsel - sådan skete ulykken

Pigen svingede ind foran en modkørende bilist, der ikke kunne undgå at ramme.

Helikopteren fløj mod Rigshospitalet med den 16-årige pige. Foto: Jan Schmidt
Offentliggjort Sidst opdateret

Tirsdag aften blev en 16-årig pige kørt ned, da hun kom kørende på cykel på Bindernæsvej ved Rødbyhavn.

Hun blev efterfølgende fløjet til Rigshospitalet med lægehelikopter. Vagtchef ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, Nicolaj Lynge, oplyste tirsdag aften, at pigen havde pådraget sig et hovedtraume, men at hun heldigvis bar cykelhjelm og var ved bevidsthed, da hun blev fløjet afsted.

Onsdag morgen har politiet intet nyt om pigens tilstand. Til gengæld sætter kommunikationsmedarbejder Palle Hansen nogle ord på, hvad der skete i forbindelse med ulykken.

- Den 16-årige pige skal svinge ind i en indkørsel, og derfor foretager hun et venstresving over den modgående vejbane. Her overser hun en bil, der rammer hende, siger han.

Bilen blev ført af en 20-årig mand. Både han og den 16-årige pige er fra lokalområdet.

Palle Hansen fortæller videre, at der endnu ikke er rejst sigtelse mod den 20-årige.

- Det ser ud som om, hun er svinget lige ind foran bilisten, der ikke havde ret mange chancer for at undvige, siger Palle Hansen og tilføjer, det er for tidligt at sige, om bilisten kørte for stærkt.

Den 20-årige bilist har afgivet en blodprøve for at afklare, om han var påvirket af alkohol eller stoffer. Der er endnu ikke kommet svar på prøven, men politiet oplyser, at der umiddelbart ikke er noget, der tyder på, at han var påvirket.