Krimi

Arkivfoto: Anders Steindorff Vad

76-årig stoppet to gange på én dag – så røg bilen

En motorcykelbetjent stoppede den samme bilist to gange på samme dag på Lolland. Det endte med, at politiet beslaglagde køretøjet.

Offentliggjort

Samme betjent. Samme bilist.

Sådan står der i Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi døgnrapport over sager fra onsdag, hvor en 76-årig mand fra Lolland fik gjort sig ganske uheldigt bemærket i politiets systemer.

Historien starter klokken 13.22 på Kærstrupvej ved Holeby. En motorcykelbetjent havde set en bil, der kørte usikkert, og valgte derfor at bringe den til standsning.

Det viste sig at være en god idé, for bag rattet sad den 76-årige mand. Problemet var, at manden ikke havde noget kørekort.

Derfor blev han sigtet for kørsel uden førerret og fik i den forbindelse at vide, at han skulle lade bilen stå og komme videre på anden vis.

Gentog scenen

Hvor hurtigt, den 76-årige mand hoppede tilbage bag rattet, melder historien ikke noget om.

Sikkert er det, at motorcykelbetjenten må have tænkt sit, da han lidt senere på dagen så den samme bil, denne gang lidt længere østpå i Øster Ulslev.

Bag rattet sad såmænd den 76-årige, som for anden gang på én dag blev sigtet for at køre uden førerret.

Denne gang slog sigtelsen endnu hårdere. I systemet kunne motorcykelbetjenten se, at manden, udover tidligere på dagen, også tilbage i 2023 var blevet taget i at køre uden et gyldigt kørekort.

Derfor valgte politiet at beslaglægge bilen på stedet, lyder det i døgnrapporten.