Bjarne Ottosen stiller hvert år kælke op i parken i rundkørslen på Østre Allé i Nykøbing Falster. Foto: Eva Højrup
Bjarne spreder vinterglæde med gratis kælke
Når sneen falder, stiller Bjarne Ottosen kælke frem i rundkørslen på Østerbro i Nykøbing, så områdets børn frit kan kælke ned af den lille bakke i anlægget.
Bjarne Ottosen har i fire år stillet kælke til rådighed for børn i Nykøbing, og det spreder glæde i lokalområdet.
Familien Bergholtz Johnsen er blandt de mange, der nyder godt af Bjarnes initiativ, som bringer fællesskab og glæde til Østerbro.
”Så er de klar igen og denne gang er der 11 kælke.
Rundkørslen er helt klar til et fodboldhold nu”. Det er den slags beskeder Bjarne Ottosen skriver i Facebook-gruppen 4800, og det får glade børn og forældre til at strømme til for at kælke. Kælkene står tæt på den lille bakke i parken i rundkørslen på
Østerbro i Nykøbing.
De seneste fire år har Bjarne Ottosen spredt smil blandt
børn og forældre, der bor i området. Når der falder sne, stiller han kælkene ud på
bænken i parkanlægget i den smukke rundkørsel, som børnene kan bruge til fri
afbenyttelse.
- Jeg har boet her ved rundkørslen i 14 år og havde lyst til
at gøre noget godt for andre, fortæller han.
Diana Bergholtz sammen med sønnen Gabriel. Foto: Eva Højrup
Vil give noget til lokalområdet
Bjarne Ottesen er vokset op i Horbelev og har, som han selv beskriver
det, haft en periode på den forkerte side af loven.
Annonce
- Det skammer jeg mig ikke over at fortælle, for det har jeg lagt
bag mig nu, og nu har jeg fast arbejde som vicevært og det går godt, så nu vil
jeg gerne give noget til lokalområdet, fortæller han.
Det har han nu gjort hver vinter i fire år.
- Der er så meget ballade og krig, og børnene bliver
bekymrede. Nu kan familierne gå ned og kælke en tur og tænke på noget andet, familien
er vigtig – og god tid, siger Bjarne Ottosen.
Kun fire numse-kælke tilbage
En af de familier, der er begejstrede for initiativet, er familien
Bergholtz Johnsen.
- Vi har prøvet Bjarnes kælke, og det er sådan en sød gestus,
fortæller Diana Bergholtz.
Da Folketidende kiggede forbi tirsdag eftermiddag, var der fyldt med børn i anlægget, der susede ned ad bakken på kælkene. Foto: Eva Højrup
- Men jeg havde også sørget for at købe et par numse-kælke for
en sikkerheds skyld. Jeg fandt dem ude foran 365 – og der er kun fire tilbage,
fortæller hun.
Både sønnen Gabriel og datteren Victoriah Johnsen er glade for at tage
kælketurene ned af den lille bakke, fortæller de.
Bjarne Ottosen har selv købt de kælke, han stiller frem, men
han er begyndt at tage dem ind om natten. For nylig forsvandt nemlig et par
stykker af kælkene.
- Det går nok, det gør jeg ikke så meget ud af, jeg var så heldig, at et privat par tilbød at sponsorere tre nye, fortæller Bjarne Ottosen.
Guldborgsund kommune er i bevægelse – følg med i hvad der sker lige nu
Seneste artikler
Dropper kirkegård: Stigende interesse for at blive begravet i skoven
Kommende læger har valgt øerne til: - Basen her er ret god
Han tog fra Australien til Marielyst for at passe på strandgæsterne
Nu har kendt læge slået cafédørene op
Skriv til os: Hvordan klarer du dig i varmen?
Mest læste artikler
Hedebølgen er over Sydhavsøerne
Ulovligt hotel: Kommunen fandt 52 sengepladser i enfamiliehus
Gård til salg for svimlende millionbeløb
Medie: Ny rockerboss har lokale rødder
Besparelse splitter byrådet: Nu sænkes beredskabet på øerne