Annonce
Debat

50.000 kr. sparet i kommunen

Touchdown til Nye Borgerlige Guldborgsund

Den 10. januar 2022 træder det nye Økonomiudvalg sammen i Guldborgsund kommune.

Økonomiudvalget skal denne dag beslutte om diverse idrætsudøvere/foreninger skal have et sponsorat.

Heriblandt er der bueskytte Stephan Hansen, der er en af verdens bedste indenfor sit felt, som skal sponseres med 50.000 kr.

Økonomiudvalget bevilger på dette møde de 50.000 kr. til bueskytte Stephan Hansen.

Lørdag den 22. januar er der en artikel i Folketidende, som fortæller at Stephan Hansen er flyttet til Mexico og er blevet gift med Aida. Tillykke med det. De er ved at bygge et nyt hus nær byen Puerto Morelos i Mexicos østligste stat, på Yucatán-halvøen.

Huset bliver 170 m2 stort og der vil være en 70 meter bane på grunden, hvor Stephan og Aida kan træne deres bueskydningsfærdigheder (kilde: Folketidende den 22. januar 2022)

Jeg, Paw Hallandson, som sidder i byrådet for Nye Borgerlige Guldborgsund kontakter, efter at have læst Folketidende lørdag den 22. januar, formand for økonomiudvalget og borgmester Simon Hansen.

Vi i Nye Borgerlige Guldborgsund vil jo mene, at den kære Stephan Hansen er flyttet ud af Danmark og derved også ud af Guldborgsund kommune, hvilket jo må give anledning til at ophæve et sponsorat til ”en lokal” atlet.

Borgmesteren besvarer henvendelsen med, at han nok langt hen ad vejen er enig med mig, efter at have læst dagens avis.

I referatet fra økonomiudvalgsmødet den 7. februar 2022 kan vi så læse denne meddelelse: Center for Borger & Branding har meddelt bueskytte Stephan Hansen, at hans ansøgning om sponsorat for 2022 desværre ikke kan imødegås. Dette skyldes, at han Stephan Hansen ikke længere har fast bopæl og hovedophold i Guldborgsund Kommune, og derved ikke længere opfylder kriterierne for at komme i betragtning til økonomiudvalgets sponsorater.

Guldborgsund kommune sparer derved 50.000 kr. og kan bruge disse penge andre steder, hvor det er tiltrængt.

Selvom Nye Borgerlige kun har et mandat i byrådet, så bliver vi alligevel hørt.

Det er god stil fra borgmesteren.

Mvh

Paw Hallandson

Byrådet Guldborgsund for Nye Borgerlige

Bruntoftevej 18, 4800 Nykøbing F

Annonce
Annonce
Annonce
Lolland

Cykelkometen Nicklas triumferer: - Det her er sindssygt

Refa

Skralde-undren: Hvornår får jeg de nye poser?

Sport

NFH taber til Team Esbjergs reserver

Guldborgsund

Salam kaster sig ind i kampen: - Det investerer i folkedrabet

Lolland-Falster

Penge-festen fortsætter - men ét projekt kostede banken flere millioner

Rødby

Politiet på pletten: Snorksov i varerummet

Falster

Lokal grevinde er død

Udland

Israelsk invasion får USA til at bremse bombeleverance

112

Voldsom brand ved motorvejen: - Han skulle ud i en fart

Leder

Et skoleeksempel på social darwinisme

112

Politiet brugte deres næse: Og så blev tre anholdt

Guldborgsund

Konservative har fundet deres borgmesterkandidat

Guldborgsund

Udfordringerne vil ingen ende tage: Nu har de store fugtproblemer

Erhverv

Hvordan tjekker jeg, om min nye chef er ok?

Indland

Arbejdsuge på fire dage kan presse børnefamiliers hverdage

Annonce
Annonce
Falster

- Det er både utidigt og umodent at bringe det op

Politik

Regeringen sender kvart milliard til nødhjælp i Ukraine

Sport

Efter enorm skuffelse: - Det bliver en hård omgang

Lolland-Falster

Opdaget i supermarkedet: Butikstyv gik ud med mayonnaise under armen

Dølle

Drugging-mistanke på Dølle: "Ulykkeligt og utrygt"

112

Helikopter måtte redde mand til havs

Guldborgsund

Hhx-elever til gallafest: Se de flotte ankomster