Motorcyklist mister livet efter kollision med bil på motorvej

Sydøstjyllands Politi er mandag aften ude til en trafikulykke på Esbjergmotorvejen, hvor en motorcyklist har mistet livet efter et sammenstød med en bil. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

En motorcyklist har mandag mistet livet efter at være blevet ramt af en bil på motorvejen uden for Kolding.

Offentliggjort Sidst opdateret

En person på motorcykel har mandag aften mistet livet i nærheden af Kolding, efter at vedkommende blev ramt af en bil.

Det oplyser Halfdan Kramer, som er vagtchef ved Sydøstjyllands Politi, kort efter midnat natten til tirsdag.

Kramer fortæller, at politiet fik anmeldelsen klokken 22.16 fra et vidne, der var til stede på Esbjergmotorvejen uden for Kolding, hvor ulykken indtraf.

Bilisten kom ikke fysisk til skade, men motorcyklisten havde mistet livet.

- Vi har været på stedet med en bilinspektør for at undersøge de nærmere forhold, siger Halfdan Kramer.

- Vi skal have klarlagt årsagen til uheldet.

En bilinspektørs opgave er at undersøge alvorlige trafikulykker. Bilinspektøren kan blandt andet vurdere, hvor hurtigt der er blevet kørt, eller om der er foretaget opbremsning eller lignende.

Halfdan Kramer oplyser ikke, om der er tale om en mand eller en kvinde, som har mistet livet. Han oplyser heller ikke offerets alder. Vedkommendes pårørende er endnu ikke blevet underrettet om hændelsen af politiet.

/ritzau/