Skuffet Blachman: Folket kan rende mig!

Sådan sagde X Factor-dommer Thomas Blachman efter semifinalen fredag, da det stod klart, at den 22-årige sanger ikke fik en plads i den store X Factor-finale.

- Morten var den bedste i dag. Han var den eneste, der gjorde det rigtig godt, slog Thomas Blachman fast efter en aften, hvor deltagerne optrådte med akustiske sange og rap-numre.

Dommeren var skuffet over seerne, der afgjorde Morten Benjamins X Factor-skæbne.

- Det her viser, at vi lever i et bonderøvssamfund. Og at det er begrænset, hvad jeg kan gøre, sagde Blachman, der ofte har benyttet dommertjansen på tv til at opdrage på familien Danmark.

Han langede også ud efter meddommer Pernille Rosendahl, der som Morten Benjamins mentor har været med til 'at tabe ham på gulvet'.

- Wow, må jeg bare sige. Det kræver fanme talent at gøre det.

Thomas Blachman skabte X Factor-historie, da han tidligere på sæsonen sendte sin egen duo, Tandberg & Østenby, hjem for at frede Morten Benjamin.

Tanken var at sikre den følsomme sanger en finaleplads. Men den drøm slukkede seerne så i semifinalen.

- Jeg er så skuffet. På en skala fra et til ti, er jeg helt klart oppe på 10. Folket kan rende mig. Vi lever sgu i et bonderøvssamfund, sagde Blachman.

Med Morten Benjamins exit har Line, Ida og Sveinur sunget sig i X Factor-finalen. De går på scenen i Jyske Bank Boxen i Herning 23. marts.

/ritzau/

Foto: FLINDT MOGENS/POLFOTO

- Det er en katastrofe, det her. At tabe Morten Benjamin på gulvet, når han kommer så ren og fin og original, som han gør. Det er en fucking katastrofe.

Offentliggjort Sidst opdateret