De svage bliver overladt til sig selv i Guldborgsund Kommune

Offentliggjort Sidst opdateret

Lukningen af TUBA i Nykøbing Falster, hjælper ikke os unge der er vokset op i familier med alkoholproblemer.

Vi har brug for at blive hørt, brug for at blive forstået. Det hjælper ikke at sende os til psykologer, eller rådgivning med 5 samtaler. Nej så hellere nye fodboldbaner, for det skal da nok hjælpe os! Hvorfor ikke hjælpe os der virkelig har brug for det? Hvorfor skal vi blive sendt til rådgivning som ikke er terapi? Så skal vi til at betale for psykologer, De, som tit sidder og siger; ’’ Nåå, hvor er det synd for dig!’’ De ved jo ikke så meget om, hvad det er vi unge, som er mærket af en opvækst med for meget alkohol, har brug for. Det gør de i TUBA, for de arbejder KUN med unge som har haft en opvækst med for meget alkohol i familien.

Hvorfor tage vores tryghed, vores klippe, vores fundament, hvorfor skal vi svigtes igen? Har vi ikke oplevet nok svigt? Vi er rigtig mange der bruger TUBA, fordi det er vores sted, hvad skal der blive af os? Mange flere står på vente liste. De har kun lige fået et lille kig på, at noget måske kan hjælpe dem.

Jeg forstår det virkelig ikke, ville I også tage julegaven fra et lille barn? Nej det ville I ikke, for det ville være synd! Men det er lige det I gør.

Vi pårørende er det lille barn og TUBA er vores julegave, så lad os dog beholde vores "lærested", så vi kan få et andet liv end det vi kommer fra. Jeg er sur på beslutningstagere i Guldborgsund kommune. I svigter så mange unge. Rådgivning, 5 samtaler, henvisning til egen læge og fodboldbaner er ikke vejen frem. I bider jer selv i gumpen, og I ødelægger det ikke kun for os, men også for jer selv, ved ikke at hjælpe os. Når vi en gang får børn, så hænger I også på dem, fordi vi ikke har fået den hjælp, vi havde brug for så vi kunne ændre på vores liv.

Jeg er så rasende over at I ikke selv kan se det og ikke kan tænke længere end fra næse til mund. Tænk over det, I kan jo ikke hjælpe os på nogen måder ved at fjerne TUBA. Jeg tror ikke, der er i mange, der kommer til at bruge jeres tilbud fordi I svigter os gang på gang. Lad os beholde TUBA, som er de unges eget sted, hvor vi ikke skal møde dem som har misbrug, det har vi fået nok af. Det er det eneste rigtige I kan gøre.

Natasja Micha Lorentzen

Classensgade 9 1. sal

4800 Nykøbing Falster