Sorg på Stormarkskolen hvor trafikdræbt gik

Arkivfoto Foto: Jan Knudsen

Påkørt dreng døde lørdag af sine kvæstelser.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den 16-årige dreng, der fredag aften blev alvorlig kvæstet ved en trafikulykke på Græshavevej, boede i Ullerslev og gik i 9. klasse på Stormarkskolen i Nakskov.

Drengen døde lørdag på Rigshospitalet af sine kvæstelser.

Skoleleder Jan Rasmussen orienterede søndag skolens lærerstab og øvrige personale om den tragiske ulykke, og skolens forældre fik besked via ForældreIntra:

- Jeg bad forældrene om at tage en snak derhjemme med deres børn om, hvad der var sket, så de var en smule forberedt til skoledagen i morges, oplyser Jan Rasmussen.

Skolens to 9. klasser, der er slået sammen af tre klasser, blev samlet klokken 08 i morges og informeret om ulykken og havde også mulighed for at stille spørgsmål.

Læs mere i mandagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed