Sport

Nykøbing FC's fodbolddirektør Claus Jensen (til venstre) kan glæde sig over at have forlænget aftalen med en af klubbens offensivspillere, som altid er helt kold, når han afslutter. Foto: Frederik Scheuermann

Nykøbing FC forlænger med offensiv profil

Kontrakten gælder nu frem til sommeren 2028.

Offentliggjort

Fodboldklubben Nykøbing FC er så småt gået i gang med at sammensætte truppen til den kommende sæson i 2. division.

Torsdag oplyser oprykkerne, at man har forlænget kontrakten med en af klubbens unge, offensive profiler.

Det er den 21-årige Benjamin Kold, som har sat sin underskrift på en ny, toårig aftale, så han og Nykøbing FC nu har papir på hinanden frem til sommeren 2028.

Benjamin Kold kom til klubben for to år siden og har dermed allerede både prøvet at rykke ned og op med falstringerne. I den sæson, som slutter i weekenden, er Benjamin Kold foreløbig noteret for seks mål og 13 assists. 

Nykøbing FC's fodbolddirektør Claus Jensen ser frem til to år mere med spilleren med 11-tallet på ryggen.

- Vi er rigtig glade for, at Benjamin har valgt at forlænge sin aftale med Nykøbing FC. Han har haft en rigtig stærk sæson, og han har taget nogle store skridt, siden han kom til klubben for to år siden.

- Han har udviklet en evne til at være kampafgørende, og det har været en vigtig del af hans sæson. Vi tror på, at vi sammen kan lægge yderligere på hans udvikling og være med til at forløse det store potentiale, han besidder, siger Claus Jensen i en pressemeddelelse fra Nykøbing FC.

- Stolt og rigtig glad

Benjamin Kold selv er også meget tilfreds med at få to år mere i mørkeblåt.

- Jeg er både stolt og rigtig glad for at forlænge min kontrakt med Nykøbing FC. Jeg har været her i to år nu, og jeg er enormt stolt over at være en del af den her fantastiske klub. Der er store ambitioner og professionalisme i alt, hvad vi gør, og jeg nyder virkelig at være en del af miljøet.

- Jeg kan mærke, at jeg hele tiden udvikler mig, og jeg sætter stor pris på den tillid, jeg får fra Mikkel Thygesen (cheftræner, red.) og resten af staben.

- Klubben er på vej et rigtig godt og spændende sted hen, og jeg tror på, at vi kommer stærkt ud til den nye sæson, lyder det fra Benjamin Kold.

Kontrakt med lokalt målmandstalent

I går, onsdag, kunne Nykøbing FC også fortælle, at man har skrevet kontrakt med det lokale målmandstalent Valde Skov.

Valde Skov bliver hhx-student om få dage, og derefter bliver han en fast del af Nykøbing FC's førsteholdstrup.

- Valde er en af vores egne drenge, som har været en del af klubben i mange år, og derfor betyder det selvfølgelig noget særligt, når vi kan tage ham hele vejen til en første kontrakt.

- Han har arbejdet målrettet med sin udvikling over en længere periode, og vi glæder os over, at han efter sommerferien kan blive en fast del af vores daglige træningsmiljø, når han er færdig med sin uddannelse, siger Claus Jensen til klubbens hjemmeside og tilføjer:

- Han besidder nogle spændende kompetencer som målmand, og vi tror på, at han med det rette miljø og den rette sparring kan fortsætte den positive udvikling, han allerede har vist.

Det 20-årige keepertalent er stolt over at blive en del af førsteholdstruppen i sin barndomsklub.

- Jeg kender menneskerne, kulturen og omgivelserne, og derfor føles det også helt specielt at få muligheden for at tage det næste skridt netop her. Jeg glæder mig til at blive en endnu mere fast del af træningsmiljøet efter sommerferien og til hver eneste dag at kunne udvikle mig sammen med de dygtige spillere og trænere omkring førsteholdet, siger Valde Skov til Nykøbing FC's hjemmeside.

Valde Skov har også fået en kontrakt, der gælder de næste to år.

Nykøbing FC spiller sæsonens sidste kamp på lørdag klokken 14, hvor Vanløse IF kommer på besøg i Lollands Bank Park, og Nykøbing FC inviterer til oprykningsfest i forbindelse med kampen.