Beskæftigelse i Danmark

Offentliggjort Sidst opdateret

Jaa, så blev det sagt - på soc.dem. kongres udtalte statsministeren at dagpengeperioden IKKE vil blive forlænget, det er der ikke politisk flertal for, og heller ikke penge til.

Man må så have gjort sig klart hvad man så vil. Gøre det muligt for dagpengemodtagere at få et job – det kan gøres ved at man finder ud af hvad landet skal leve af i fremtiden.

Man skal uddanne sig siger regeringen – jeg har to uddannelser men er stadig uden job. Så det at uddanne sig er ikke et succeskretærie.

Man kan også sende dagpengemodtagere langt væk, ud i rummet, så er man ikke forpligtiget til at give dem noget man ikke har, nemlig penge.

Jeg tror man skal ryste bøtten engang og så starte forfra, det virker på mig at soc.dem. med djævlens magt skal have gennemført en beskæftigelsespolitik fra tidligere soc.dem. regeringer som man ikke er blevet færdig med, ordlyden er i hvert fald den samme… uddannelse, uddannelse, uddannelse – det skaber job, meeeen nej, det gør det ikke det kræver langt mere benarbejde…

Kære regering kom nu ind i kampen:

På den lange bane:

Find ud af hvad vi skal leve af i fremtiden.

Sørge for den nødvendige arbejdskraft, gerne med uddannelse, men en målrettet uddannelse og ikke flere uddannede end der er behov for.

Så ligger motorvejen åben.

På den korte bane:

Man KUNNE også gå den anden vej og se på hvilken uddannelser der er i et område og så skabe de arbejdspladser nu og her som der er manskab til, i det nødvendige omfang..

Vi har nu I årtier levet med nedskæringer og serviceforringelser, det som politikere kalder besparelser, og det er vi IKKE blevet rigere af!!. Så jobs er altså en nødvendighed, men det skal være NU!

Ikke mere snak, nu er der brug for handling, eller man vil måske hellere overdrage nøglen til EU.

Steen Niemi

Mosevænget 11 a

4900 Nakskov