Panik 112 viser ulykke fra Vejlø

Offentliggjort Sidst opdateret

I dag viser TV3 et program i serien ’Panik 112’, hvor der med udgangspunkt i autentiske nødopkald til 112, Region Sjælland, genopleves de dramatiske minutter, hvor sygeplejersker over telefonen forsøger at guide almindelige mennesker til at gøre forskellen mellem liv og død indtil en ambulance når frem.

I programmet i aften følges blandt andet historien om en familie fra Nakskov, hvis 6-årig dreng træder i et hvepsebo på en udflugt til Vejlø.

De skal sejle tilbage til Lolland og er rimelig angste for, hvor mange stik drengen har fået, og om han er allergisk overfor hvepse. Man følger, hvordan moren er i forbindelse med alarmcentralen under sejlturen, som ikke bliver mindre dramatisk af den dårlige forbindelse ude på vandet.