Våde hunde og hotdogs i regnvejr

Foto: Anders Knudsen

BILLEDSERIE: Flere hundrede trodsede regnbygerne og tog til beredskabsdag.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Det er lidt svært, at få hundene til at synes, det er sjovt at ligge ned, når det er regnvejr.

Sådan sagde Lissi Barnes fra Lolland -Falster Brandvæsen i går, da der var beredskabsdag i Gedser.

Mange hundrede børn med forældre og bedsteforældre trodsede regnvejret og mødte frem for at kigge på masser af både i havnebassinet eller køretøjer med blå blink og udrykning på land.

- Vi synes dagen gik rigtigt godt, selv om vi selvfølgelig er kede af, vi igen blev påvirket af regn, siger lederen af redningsstationen i Gedser, Brian Bennetsen.

- Men vi er lidt i tvivl om, hvor meget regnen har påvirket besøgstallet, for folk tog det med godt humør, og trak indenfor i tørvejr i teltene eller stod i kø i godt humør under store paraplyer.

Brian Bennetsen er ret sikker på beredskabsdagen bliver gentaget til 2016.

- Men nu skal vi selvfølgelig lige evaluere dagen, og finde ud af, hvad vi kan gøre bedre og hvad vi skal undvære, siger Brian Bennetsen.

Hvad du kunne opleve til beredskabsdagen, kan du læse mere om i onsdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed

Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen
Foto: Anders Knudsen