Gigantisk FOA lysreklame på Christiansborg slukket

Christiansborgs mure må ikke bruges til politisk propaganda. Derfor satte Københavns Politi og Folketingets sikkerhedschef Kim H. Petersen mandag aften en stopper for FOA Ungdoms gigantiske lysreklame på tårnet på Christiansborg, der på grund af restaurering er dækket af hvid presenning.
 
Folketingets sikkerhedschef Kim H. Petersen forklarer, at Slotspladsen er Slots- og Ejendomsstyrelsens område, og at der forud for alle demonstrationer eller andre ting, der foregår på området, skal søges om tilladelse hos Københavns Politi.
 
- Vi skal ikke være dem, der eksponerer forskellige politiske budskaber. Vi er som institution partipolitisk neutrale og skal hverken støtte den ene eller andet synspunkt. Vi skal bare sikre, at alle partier fra den yderste højrefløj til den yderste venstrefløj er repræsenteret på en god og fornuftig måde hos os, siger Kim H. Petersen til Ritzau.
 
FOA Ungdom har den seneste uge rejst landet tyndt med sit lysshow og blandt andet belyst Århus Domkirke med budskabet om bedre løn og flere hænder i den offentlige sektor. /ritzau/




Christiansborg skal som institution være politisk neutral - derfor blev gigantisk FOA-lysshow mandag aften stoppet af politiet og Folketingets sikkerhedschef.

Offentliggjort Sidst opdateret