FCM fik tiltrængt sejr i jubilæumsgave

FC Midtjylland vandt kampen mellem SAS Ligaens kriseklubber med 4-1, mens Randers sank endnu dybere ned i dyndet efter en dramatisk anden halvleg

På en dag, hvor klubben fejrede, at den har eksisteret i ti år, fik FC Midtjylland for en stund lukket ned for krisesnakken med en 4-1-hjemmesejr over Randers FC. Og som så mange gange før i klubbens historie var det Frank Kristensen, der satte gang i sagerne foran 6279 tilskuere på MCH Arena. Det gjorde han i en anden halvleg, der blev lige så dramatisk som de første 45 minutter var kedelige.
Inden pausen skete der nemlig nul, niks og ingenting, og det var to tydeligt nervøse mandskaber, der agerede i lummerheden i Herning. Der kom først hul på bylden efter små ti minutter af anden halvleg. Først hamrede Randers' Mikkel Bechmann et optimistisk drøn på overliggeren fra kanten af feltet, men returbolden blev fanget af midtjyderne, der slog kontra: Fra kanten fik Leon Jessen lirket et perfekt indlæg ind i panden på Frank Kristensen, der headede ind til 1-0.
Efter 62 minutter fik Randers håb om point, da Kenneth Møller Pedersen konverterede et straffespark begået mod Kasper Lorentzen, men den kronjyske glæde varede ikke engang et minut, så havde Danny Olsen hugget en returbold ind til 2-1 i FCM-favør. 13 minutter før tid afgjorde Jonas Borring definitivt sagerne, da han fik lov til at få totalt fri i Randers-feltet.
Forløsningen var total i Herning, da Christian Sivebæk gjorde panderynkerne hos RFC-træner John Faxe Jensen endnu dybere med sin 4-1-scoring, for nederlaget efterlod Randers i bunden af SAS Ligaen med et enkelt point i fire kampe, mens Midtjylland kan puste ud i det store midterfelt i en uges tid.
/ritzau/




Offentliggjort Sidst opdateret