BP opfanger olie og gas fra olielæk

Olieselskabet BP siger, at det er lykkedes at opfange "nogle mængder olie og gas" ved at placere et kilometer langt rør i den største olielæk i Den Mexicanske Bugt ud for den amerikanske stat Louisiana.

- Olien blev lagret på Discoverer Enterprise boreskibet ved havets overflade, mens naturgassen blev brændt af, hedder det i en meddelelse fra BP.

/ritzau/AFP

Det er lykkedes for olieselskabet BP at opfange nogle mængder olie og gas fra den omfattende læk på bunden af Den Mexicanske Bugt.

Offentliggjort Sidst opdateret