Alle civile er evakueret fra Vikingeskibsmuseet i Roskilde

Efter et brud på en watertube opfordrer politet alle til at holde sig væk fra øen med museet.

Offentliggjort Sidst opdateret

Alle civile er blevet evakueret fra øen med Vikingeskibsmuseet i Roskilde efter et brud på en af de kunstige diger - de såkaldte watertubes.

Det skriver Midt- og Vestsjællands Politi på Twitter.

- Til alle ved museet. Kom væk NU. Der er brud på en af de udlagte watertubes og endnu et brud kan ikke udelukkes, lød det først på Twitter.

I et ny tweet skriver politiet, at alle "civile borgere er blevet evakueret fra øen".

- Vær opmærksom på myndighedernes anvisninger på stedet og i området, lyder det videre.

Der er ikke meldinger om, at nogen er kommet til skade i forbindelse med bruddet på watertuben.