Nakskovit havde lager af ulovlige våben og fyrværkeri

Foto: Fyrværkeri- og våbenlagerets ejer havde selv sendt bud efter politiet. Foto: Michael Torfing

Havde selv sendt bud efter politiet

Offentliggjort Sidst opdateret

Juleaften klokken 22 fandt politiet, da det besøgte en ejendom på Kløvervænget i Nakskov, en del våben, der ikke var korrekt opbevaret. Ifølge loven skal våben være låst inde i et særligt skab.

Husets ejer havde, oplyser vagtchefen, heller ikke tilladelse til de pågældende våben.

Og da han ydermere opbevarede en del ulovligt fyrværkeri kan han også se frem til en sigtelse for det.

Manden havde selv tilkaldt politiet, da han opdagede, at der havde været indbrud i huset.

Kort efter midnat blev endnu et indbrud i Nakskov anmeldt. Det var på Bøgevej.