Pige til fods blev ramt af varebil i morgenmørket

Politiet afspærrede Bjergbyvej i Nordvestsjælland efter en ulykke med en påkørsel tirsdag morgen. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Bilinspektør er kaldt ud for at undersøge trafikulykke i Nordvestsjælland, oplyser politiet. 17-årig ramt.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 17-årig pige er kommet alvorligt til skade, efter at hun tidligt tirsdag morgen var involveret i en trafikulykke mellem Kundby og Stigs Bjergvej i Nordvestsjælland.

Det oplyser politiet.

Fodgængeren blev ramt af sidespejlet på en varebil i fart. Det var føreren selv, der slog alarm.

Med helikopter er den tilskadekomne pige fløjet til hospitalet, og den berørte vejstrækning - Bjergbyvej - blev spærret for trafik, lyder det fra Midt- og Vestsjællands Politi.

Ulykken skete omkring kvart i syv. Tirsdag formiddag oplyser politiet på Twitter, at pigen er i kritisk tilstand, men uden for livsfare.

Hos politiet blev en bilinspektør kaldt ud for at undersøge ulykken nærmere.

/ritzau/