To fodgængere blev ramt af bil i Holbæk

En politipatrulje holdt tæt på, da en bil torsdag påkørte to fodgængere i Holbæk, skriver politikreds i døgnrapport. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

En politipatrulje holdt tæt på trafikulykke torsdag, hvor to kvinder blev ramt af bil, oplyser politiet.

Offentliggjort Sidst opdateret

To kvinder kom til skade, da de torsdag middag blev påkørt af en bilist, da de ville krydse Valdemar Sejrsvej i Holbæk.

Det skriver Midt- og Vestsjællands Politi i sin døgnrapport.

I første omgang blev den ene kvinde - en 60-årig kvinde - vurderet til at have livstruende skader. Men hun blev siden meldt uden for livsfare.

En 42-årig kvinde kom desuden lettere til skade.

Ulykken skete i retningen mod Holbæk Station, skriver politiet.

Ifølge døgnrapporten var bilisten en 82-årig kvinde. Politiet mistænker hende for, at hun kan have kørt over for rødt lys, lyder det.

Politiet skriver desuden, at en patrulje holdt i krydset, da ulykken skete, og at de derfor kunne tilkalde en ambulance.

Ulykken blev anmeldt torsdag klokken 12.37, og vejen kunne genåbnes for trafik omkring klokken 15 torsdag.

/ritzau/