En ærgerlig sag bliver ikke bedre bla-bla.

Under denne overskrift kommenterer Venstre kandidat Ditte Rust på sin blog omkring sommerhussagen.

Offentliggjort Sidst opdateret

Som du ganske rigtigt giver udtryk for så har forvaltningen lavet en fejl, der må så også være et stænk af ligegyldighed i forhold til borgerinddragelse, ihvertfald den del der går ud på at finde et kompromis i forhold til klagerne.

Du mener at S og DF mangler forståelse for sagens kompleksitet, ikke i min verden.

Som du anfører sidst i blog indlægget står Venstre for ansvarlighed og sund fornuft, okay, men skal det da bare fejes ind under et i øvrigt overfyldt gulvtæppe, nej, der må være konsekvenser også for forvaltningen.

Her i DK er der lovgivet om alt til mindste detalje som f.eks hvor meget lys der må slippe ud af bilers lygter, hvis jeg således er skyld i en trafikulykke bliver jeg draget til ansvar hvis det kan påvises at mine lygter lyser for kraftigt, dette vil for mig medføre bødestraf og erstatningsansvar, ligeledes må det naturligvis medføre erstatningsansvar når forvaltningen begår fejl. så riv nu de huse ned, betal for fejlen og kom videre, ellers vil det i fremtiden betyde at respekten for lovene bliver udhulet og alle vil bare skynde sig at bygge, der sker alligevel ikke en dyt.

Når vi nu ser at byggeplanerne i Nyk F nord også giver anledning til beboerklager gør man sig sine tanker, pudsigt nok er det samme bygge firma man har valgt at bruge, så holdningen om at "der sker alligevel ikke noget" har nok allerede indsneget sig.

Hvorfor gider jeg kommentere på et blogindlæg, jo, der er jo snart kommunevalg, hvis ikke folk tænker over disse små forskelle på S-DF-Venstre osv får vi jo bare mere af samme skuffe, der må nogle til der vil holde forvaltningen op på at holde loven, så kan det godt være sagerne tager længere tid, meget fint, så har alle længere tid til at få det gjort ordentligt.

For en ordens skyld: Jeg er ikke involveret i politik, bare en bekymret borger.

Mvh Michael Skovbon

Nørregårdsvej 46

4990 Sakskøbing