Mulig positiv forskelsbehandling af John Brædders solcelle anlæg på byrådsmødet d 14/10-21?
Hej læser/borger/vælger.
Jeg blev gjort opmærksom på en mulig positiv forskelsbehandling af John Brædders solcelle anlæg,sag nr 128, af et tidligere indlæg her i Folketidende fra Jesper tang.
Jeg vil bede dig om at gå ind og se videoen på Guldborgsund kommunes hjemmeside,under byrådsmøder og under datoen 14/10-21 og sag nr 128 og sag nr 129.
Under behandlingen af sag nr 128 nævner Rene Christensen at det er uhensigtsmæssig at først vedtage sag nr 128 for derefter at vedtage 129.
Selvom der var bemærkninger til det fra andre partier i byrådssalen blev sag nr 128 vedtaget af alle partier i byrådet undtagen DF.
Og derefter blev sag nr 129 vedtaget,Denne sag omhandlede opstramninger til fremtidige solcelle projekter.
For at skære det ud i pap.Alle andre partier i Guldborgsund byråd minus Dansk Folkeparti ,vedtager sag nr 128 efter de gamle regler og så minutter senere vedtager et enigt byråd så sag nr 129.
Så et næsten enigt byråd vedtager John brædders solcelle projekt efter de gamle regler ,men alle andre solcelleprojekter skal opfylde de nye og skærpede krav iforhold til sag nr 129.
For mig ligner den her rækkefølge sagerne blev behandlet på en mulig positiv forskelbehandling af John brædders solcelleprojekt.
Jeg spørger blot” hvorfor skal John brædders solcelle projekt ikke opfylde de samme regler som de efterfølgende solcelleprojekter?
Hvorfor valgte byrådet at afstemningen om sag nr 128 skulle komme før afstemningen om de ændrede og skærpede nye regler i sag nr 129?
Hvorfor valgte et næsten enigt byråd at godkende sag nr 128 efter de gamle regler,når Rene Christensen tydeligt nævnet at der kunne være en konkurrencemæssigt forskelsbehandling på efterfølgende fremtidige solcelleprojekter,når det nye regelsæt blev besluttet meget kort tid efter?
Er der blevet foretaget en juridisk vurdering om den rækkefølge sag nr 128 og sag nr 129 blev vedtaget på opfylder eu’ s konkurence regler?
Som borger her i kommunen kan jeg ikke lide når der kommer en afgørelse i en sag hvor der kan rejses tvivl om lovligheden i det besluttede.
Jeg forstår ikke,hvorfor et næsten enigt byråd ikke kigger på den kritik der kommer fra Rene Christensen og lader vores jurist behandlen kritikken for så derefter at komme med en juridisk vurdering.
Hvis juristen siger Ok for den rækkefølge sagerne blev besluttet på ville der ikke være grobund for at betvivle byrådets minus DF ‘s beslutning.
Hvad siger du som borger og vælger til den her rækkefølge sag nr 128 og sag nr 129 er blevet afgjort på?
Er alt foregået efter bogen?
Hvis du som mig mener at det skal undersøges juridisk om rækkefølgen i vedtagelsen af sag nr 128 og sag nr 129 er iorden må du godt her til kommunalvalget give mig dit kryds,for jeg tror ikke de andre partier vil gå med til en juridisk undersøgelse om rækkefølgen overholder EU’ s konkurence regler.
Så det er vigtigt at DF får så mange stemmer som muligt,så den her sag kan undersøges tilbunds
Jeg ,Kim Egelund er kandidat for Dansk Folkeparti,nr 13 ,liste o.
Kim egelund
Skernegade 23 4840 Nørre alslev.
22540797
Kimegelund@yahoo.com.
Seneste artikler
Inviterer til stor åbning af historisk bygning
Mobning i byrådet: - Jeg kan godt genkende tonen
Fascinerende syn: Skypumpe over Lolland
Borgmesteren i Hesnæs: - Det har været meget dødt
Fra smadret havn til sort af mennesker
Mest læste artikler
Tordenvejr truer