Veterantog giver ikke flere turister eller øget beskæftigelse.

Offentliggjort Sidst opdateret

En veteranbane på den gamle Gedserbane vil ikke give et bæredygtigt turist finansieret beskæftigelses projekt, det vil skulle køres af frivillige og evt. folk i aktivering fra kommunen og med støtte og dermed blive en udgift frem for en indtægt for kommunen og alle os andre. Men hvorfor kigger man ikke på Maribo og deres veteranbane, er det en stor turist magnet og hvordan ser det ud med hensyn til økonomien og kan vores lille landsdel bære at vi har to veteranbaner, er der et behov for det? En anden ting er at en "genial" skribent skriver at toget skal fragte turister fra Nykøbing F. til Gedser med deres cykler, så de kan køre rundt i Gedser, fordi turisterne elsker at komme til Danmark og cykle. Men undskyld mig, hvad er det lige turister skal tage deres cykler med til Gedser for, hvorfor tager de ikke bare og starter deres cykeltur fra Nykøbing F. også til Gedser via en netop ny cykelrute på den gamle jernbane, så meget er der altså heller ikke at opleve og se i Gedser.