Kofoedsminde skal bygges større

Arkivfoto Foto: Per Houby

Regionsrådet behandler i morgen et forslag om 14 millioner kroner til byggeri.

Offentliggjort Sidst opdateret

Pladsen er trang på specialinstitutionen Kofoedsminde, som huser kriminelle udviklingshæmmede.

I øjeblikket har institutionen en overbelægning på mere end 30 procent, og derfor skal regionsrådet i morgen tage stilling til, om der skal investeres 14 millioner kroner i en ny udbygning.

Ifølge forstander Kay Jokil er en udvidelse af Kofoedsminde nødvendig.

- Vi har jo indtil nu kunnet skaffe plads, men overbelægningen har været der i over et halvt år nu, så vi forventer, at behovet er permanent, siger han.

I regionens sagsfremstilling beskrives de midlertidige løsninger på Kofoedsminde blandt andet som sikkerhedsmæssigt uhensigtsmæssige, og man ønsker derfor i første omgang at udvide med fem nye pladser.

Du kan læse mere om, hvad de 14 millioner skal gå til, samt hvornår projektet forventes at stå færdigt, i mandagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed