Stødby-kolonien er blevet lukket

Foto: Mogens Warrer, arkiv

Bygningerne er så medtagne, at det er besluttet at lukke den gamle kommunale koloni på Stødby Strand.

Offentliggjort Sidst opdateret

“Der er konstateret større rådskader i tagkonstruktionen, så der anbefales en større tagrenovering.

Det kan oplyses, at bygningens tilstand er meget dårlig, så det bør overvejes om det er økonomisk forsvarligt at bruge cirka 750.000 kroner på en tagrenovering”.

Sådan står der i en tilstandsrapport udarbejdet i sektoren for Service og Bygninger om den kommunale lejrskole på Stødby Strand.

Tilstandsrapporten har betydet, at man i sektoren Skole og Dagtilbud, som administrerer lejrskolen, har besluttet med øjeblikkelig virkning, at man holder op med at bruge kolonien.

Læs mere om den gamle kolonies vedligeholdelsesmæssige stand i Folketidende mandag.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed