Tjekkede ind på købstadshotellet

Arkitekterne har tegnet nye facader til nogle af Østergades huse i Rødby - som her den gamle brugs. Foto: Grafik: Norrøn

Borgere kiggede på tegninger over planer for byfornyelse i Rødby.

Offentliggjort Sidst opdateret

Billedligt talt blev der mandag tjekket ivrigt ind på “Købstadshotellet”, da arkitektfirmaet Norrøn præsenterede de foreløbige planer om at gøre en lidt træt Østergade i Rødby til en “hotelgang” og nogle af de tomme butikker til hotelværelser.

Først benyttede mange sig af muligheden for i Rødbys gamle byrådssal at se tegninger af nogle af de facader gennem gaden, som hotel-idéen vil forlene med fordums stolthed, og siden blev skolens læringscenter fyldt, da der blev fortalt mere om planerne og muligheden for at virkeliggøre dem.

At dømme efter reaktionerne vækker idéen genklang.

Læs mere om mulighederne i tirsdagens Folketidende

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed