Lars Løkke søn Bergur går ind i politik

Han er ny næstformand i Venstres Ungdom i Søllerød. Han overvejer at blive valgt til kommunalbestyrelsen i Rudersdal Kommune, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Den 22-årige Bergur Løkke Rasmussen er grebet af politik ligesom sin far, som var Venstres seneste statsminister.

- Med min alder er jeg selvfølgelig meget optaget af ungdom, unges muligheder for uddannelse, SU-ordningen og en begrænsning af det enkelte individs frihed, siger Bergur Løkke Rasmussen.

Han frygter ikke for barske forhold i politik, selv om Lars Løkke Rasmussen kom i centrum for medierne i den såkaldte bilagssag fra sin fortid som amtsborgmester i Frederiksborg Amt.

- Det var virkelig ubehageligt, fordi det var så personligt og vedvarende. Men politik er heldigvis så meget andet.

- Og min grundholdning er, at hvis man har et ønske om at ændre nogle ting, så må man selv gøre en indsats, siger Bergur Løkke Rasmussen.

Han søster Lisa ønsker ligesom sin bror en politisk karriere.

- Jeg stiller måske op til byrådet næste gang. Jeg elsker politik, for det er også en måde at hjælpe andre på. Især i lokalpolitik, hvor man har mere overblik over, hvad der foregår, sagde Lisa Løkke Rasmussen i fjor.

Lisa Løkke Rasmussen fylder 18 inden kommunalvalget i 2013. Hun er næstformand for Venstres Ungdom i Gribskov Kommune.

/ritzau

/ritzau/

Bergur Løkke Rasmussen slægter sin far Lars på og går ind i politik.

Offentliggjort Sidst opdateret