Løkke beklager påstand om S-ministre

Det var en fejl, da statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) i mandags i en tv-duel med SF-formand Villy Søvndal beskyldte tidligere S-ministre for at have benyttet sig af privathospitaler.

Det erkender statsministeren nu.

- Jeg har bidt mig i tungen over, at jeg sagde, at det var socialdemokratiske ministre, der havde været på privatsygehuse, når det, jeg burde have sagt, var, at det var socialdemokratiske folketingsmedlemmer og medlemmer af Europaparlamentet, forklarer Lars Løkke Rasmussen.

I debatten med Søvndal sagde Lars Løkke Rasmussen:

- Vi havde eksempler på socialdemokratiske ministre - de kunne lade sig behandle på privathospitaler, springe ud af ventelistekøen, mens ganske almindelige danskere bare måtte stå i kø. Det lavede vi om på.

/ritzau/

Statsministeren bider sig selv i tungen efter falsk påstand i tv-duel om privatsygehuse.

Offentliggjort Sidst opdateret