Ministerie modtog over 40.000 rykkere

Offentliggjort Sidst opdateret

* Forsvarsministeriet har samlet i 2022, 2023 og 2024 brugt 5,2 millioner kroner på rykkergebyrer og strafrenter. Tallet kan være større, da rykkergebyrer kan være registreret på samme konto som indkøb og dermed ikke er blevet indregnet i tallene.

* I 2023 fik ministeriet 41.279 rykkere fra leverandører. Det svarer til 15 procent af det samlede antal fakturaer, som ministeriet modtog. Der var 5172 varsler om inkasso og 238 kørte inkassosager, viste en rapport fra Rigsrevisionen i august.

* Forsvarsminister Troels Lund Poulsen (V) kalder tallene utilfredsstillende. En taskforce skal rette op på problemet.

Kilde: Forsvarsministeriet.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu