Brøndby satser på sportsdirektør før nytår

Der går ikke lang tid før, at en ny sportsdirektør er på plads i Brøndby.

Mandag offentliggjorde klubben, at Jan Lockhart til marts skal være ny administrerende direktør, og bestyrelsens næstformand, Benny Winther, fortæller, at man arbejder på at få ansat en sportsdirektør inden nytår.

- Jeg vil håbe, at det bliver i år, siger Benny Winther.

Det var egentlig planen, at Brøndby ville præsentere både Jan Lockhart og en ny sportsdirektør samtidig. Men fordi medierne fik nys om ansættelsen af Jan Lockhart, valgte man at præsentere den nye administrerende direktør hurtigst muligt.

- Vi har haft en forhåbning om, at vi kunne offentliggøre begge dele på én gang, siger Benny Winther.

Han fortæller, at selvom man er langt med planerne om at få installeret en ny sportsdirektør, så vil det dog være muligt for Jan Lockhart, der tiltræder i klubben til marts, at få indflydelse på ansættelsen af en kommende sportsdirektør.

- Hvis han vil have det, ja. Han er blevet orienteret om, hvad der er foregået indtil nu i hvert fald, siger Benny Winther.

/ritzau/

En ny sportsdirektør er på trapperne i Brøndby IF. Bestyrelsen regner med at udpege inden nytår.

Offentliggjort Sidst opdateret