Cheftræner efter nederlag: - Alle lægger alt hvad de kan inde på banen

Træner Jimmy Albrechtsen kommer med taktiske anvisninger til spillerne under Team Sydhavsøernes kamp mod HC Midtjylland. Foto: Kim Nielsen, Konceptlab

Jimmy Albrechtsen så positive tendenser frem mod de to sidste altafgørende kampe.

Offentliggjort Sidst opdateret

Et hæderligt nederlag på fem mål til HC Midtjylland, kunne Team Sydhavsøerne og træner Jimmy Albrechtsen reelt ikke bruge til noget som helst.

Men træneren måtte finde de positive ting frem, som der trods alt var i kampen, frem mod de to sidste kampe, hvor der skal point på kontoen for at undgå nedrykning.

- Vi får en dårlig start og kommer bagud 9-3, men i de resterende 50 minutter synes jeg faktisk vi spiller til at vinde håndboldkampen. Problemet er bare at vi brænder 15-16 helt åbne målchancer, og det kan man ikke. Jeg kan ikke sige noget til spillernes engagement. Alle lægger alt hvad de kan inde på banen, og arbejder virkelig for hinanden, og det skal vi tage med videre, lød det fra Jimmy Albrechtsen, der er sikker på at der ligger point og venter i de kommende to kampe, selvom det lige nu ser kritisk ud i bunden af rækken.

- Drengene arbejder hårdt og bliver bedre uge for uge, så jeg føler, der er mere at hente, og det skal vi vise i de sidste to kampe. Vi er skuffet nu, men kigger fremad, lød det fra Jimmy Albrechtsen.

Brænder for meget

Playmaker Kristian Lund Vukman, stod også med en tom følelse.

- Jeg er selvfølgelig dybt skuffet over, at vi taber, for jeg synes vi har chancer til at komme helt op, men mange af de ting vi arbejder med siden Jimmy er kommet til lykkedes vi med. Vores angrebsspil er rigtig godt, men igen så brænder vi alt for meget. Der er mange elementer som vi kan tage med til de kommende kampe, lød det fra Kristian Lund Vukman, der blandt andet peger på det sammenhold, som han fornemmer der er blandt holdkammeraterne.

- Der er ingen grund til at grave sig ned. Jeg er sikker på, at vi godt kan hente fire point i de sidste to kampe.