Endelig - Team Sydhavsøerne tog sejren i sidste øjeblik

Kristian Lund Vukman lukkede kampen til 23-21 i de sidste sekunder. Arkivfoto: Kim Nielsen, Konceptlab

Lollikkerne slutter sæsonen med en sejr over Faaborg.

Offentliggjort Sidst opdateret

MARIBO: Sæsonen har været en lang lidelseshistorie for Team Sydhavsøerne, der har tabt og tabt og tabt, og sågar været i yderste nedrykningsfare.

Den blev afværget i sidste uge, og lørdag eftermiddag kom så den sejr hele holdet har hungret så længe efter.

Hjemme i Lollands Bank Arena vandt Team Sydhavsøerne 23-21 over Faaborg i sæsonens sidste kamp.

Det var et opgør som Team Sydhavsøerne dominerede, men de formåede aldrig for alvor at sætte fynboerne af.

Derfor blev det spændende helt til slut, hvor kampen lå og vippede mellem en smal hjemmesejr og et uafgjort resultat.

Frederik Kiszka kunne have afgjort kampen to minutter før tid, men han brændte et straffekast, og så kunne Faaborg i syv mod seksspil gå ned i den modsatte ende og reducere på straffekast til 22-21.

Team Sydhavsøerne tog sig god tid i sidste angreb og var presset af en markering for passivt spil, da Kristian Lund Vukman på sidste aflevering skød bolden i kassen til slutfacit 23-21.

Med sejren slutter Team Sydhavsøerne på en niendeplads i 1. division.

HØJ Elite tog med en sejr i Odder den direkte oprykning til Herreligaen, mens Roskilde og Faaborg inden sidste spillerunde var dømt til nedrykning til 2. division.