Nicki Pedersen indgår kontrakt med polsk speedwayklub

Nicki Pedersen deltager ikke i VM-serien i 2019, men han er i gang med at få sine klubforpligtelser for den kommende sæson på plads. Foto: TT News Agency/Reuters

Den danske speedwayveteran Nicki Pedersen kører i den kommende sæson for polske Falubaz Zielona Gora.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den danske speedwaykører Nicki Pedersen har stadig mod på at give karrieren gas, selv om han ikke er en del af VM-serien i den kommende sæson.

Fredag offentliggjorde den 41-årige tidligere tredobbelte verdensmester, at han i den kommende sæson kører for den polske klub Falubaz Zielona Gora.

Det samme gjorde klubben på sin hjemmeside.

- Jeg er virkelig glad for at være tilbage i Falubaz i næste sæson.

- Jeg havde tre fantastiske sæsoner i Zielona Gora tilbage i 2002, 2004 og 2005. Jeg ser frem til at komme til et fantastisk hold og selvfølgelig også til nogle af de bedste og mest entusiastiske fans i verden, skriver Nicki Pedersen på Facebook.

Tidligere i oktober offentliggjorde Nicki Pedersen også aftaler for den kommende sæson med Västervik i Sverige samt tyske MSC Wittstock.

Nicki Pedersen deltog i VM-serien i denne sæson, men hans placering berettigede ikke til at deltage i den kommende sæson. Han sluttede samlet som nummer 11, og han skulle have kørt sig i top-8 for at kvalificere sig igen.

Nicki Pedersen blev samtidig forbigået, da der blev uddelt fire wildcards til VM-serien i 2019.

Her blev der i stedet fundet plads til blandt andre danske Leon Madsen.

Nicki Pedersen har repræsenteret Danmark i VM-serien siden 2002.