Skattespørgsmål holder Regin i Canada

Peter Regin er ved at være træt af at spille ishockey med sine lockoutede holdkammerater fra NHL-klubben Ottawa Senators.

Offentliggjort Sidst opdateret

De daglige hyggetræninger skulle gerne snart afløses af rigtige kampe og meget gerne af en aftale med barndomsklubben Herning i AL-Bank Ligaen.

Centeren er dog nødt til at være sikker på, at han ikke får en ordentlig skatteregning, hvis han vender hjem og spiller.

- Forhåbentlig finder vi ud af det i denne uge. Jeg prøver at skaffe et papir fra staten, som siger, at jeg ikke skal betale skat af de penge, jeg har tjent i Canada.

- Det kan ende med at koste mig en masse penge, hvis jeg spiller, siger Regin i et interview med Ottawa Sun.

Skulle han vende hjem til AL-Bank Ligaen, vil han være den første danske lockoutede NHL-spiller, der spiller på dansk is.

Peter Regin har været plaget af et par skulderskader i sin tid i Ottawa, og han blev kun noteret for 10 kampe i sidste sæson.

Alligevel valgte klubben efter sæsonen at forlænge kontrakten med ishockeyspilleren i endnu et år.

/ritzau/