Tennisreportere: Wozniacki ikke bedst i år

Caroline Wozniacki er ikke årets tennisspiller.

Sådan vurderer tennisjournalister i hele verden i hvert fald. En gruppe af disse har således leveret stemmerne til WTA's kåring af årets spiller 2010 - og de har peget på belgiske Kim Clijsters.

Caroline Wozniacki har ellers haft en fremragende sæson, hvor hun har forvandlet en fjerdeplads på verdensranglisten ved årets begyndelse til en førsteplads i dag.

Hun er også sæsonens mest vindende spiller med seks turneringssejre, men kåringen kan meget vel være en indikation af den store mangel på Wozniackis generalieblad - nemlig en sejr i en grand slam-turnering.

I grand slam-sammenhæng var hendes bedste resultat i 2010 en semifinale ved US Open - en turnering, som i øvrigt blev vundet af Kim Clijsters.

Clijsters vandt også sæsonens sidste store turnering i Dubai, hvor hun i finalen slog netop Wozniacki.

- Det er virkelig dejligt at vinde prisen som årets spiller bare et år efter mit comeback. Jeg troede ikke, at det ville lykkes så hurtigt, siger Kim Clijsters, der også opnåede prisen i 2005.

/ritzau/

Offentliggjort Sidst opdateret