Wozniacki går ikke i Grand Slam-hysteri

Selvom Caroline Wozniacki igen er verdens bedste på kvindernes tennisrangliste, mangler danskeren stadig at vinde sin første Grand Slam.

Men den 20-årige dansker har ikke i sinde at lægge pres på sig selv.

- Vi må se, når året er omme, om jeg har vundet en. Hvis jeg har, er det fantastisk. Hvis ikke er det ingen katastrofe.

- Det er lige meget, hvilken Grand Slam jeg vinder. Når jeg deltager i en turnering, er det for at vinde, siger Caroline Wozniacki.

I sidste uge havde Wozniacki succes med at generobre titlen som verdens nummer et, da hun vandt Dubai Open.

Allerede med sejren i kvartfinalen over israeleren Shahar Peer måtte belgieren Kim Clijsters overlade førerrollen til danskeren.

- Jeg synes, jeg spillede godt i Dubai. Jeg er godt tilfreds med min præstation, og jeg mener, at jeg kan være stolt over den seneste uge, siger Caroline Wozniacki.

Danskeren spiller i denne uge Qatar Open.

/ritzau/

Caroline Wozniacki drømmer om Grand Slam, men et 2011 uden den store titel er ingen katastrofe, siger hun.

Offentliggjort Sidst opdateret