Wozniacki mangler kampe og stiller op i Tokyo

Caroline Wozniacki stiller i næste uge op i Tokyo. Foto: Adam Hunger/Ritzau Scanpix

Caroline Wozniacki har føjet turneringen Toray Pan Pacific Open til kalenderen for at få flere kampe.

Offentliggjort Sidst opdateret

Tennisstjernen Caroline Wozniacki mangler kampe og har valgt at stille op i næste uges WTA-turnering i Tokyo.

Det var ellers ikke planen, at den 28-årige dansker skulle i aktion før de kinesiske turneringer i Wuhan og Beijing, der spilles senere i september.

Men efter en lang række tidlige exits og skadeproblemer er turneringen Toray Pan Pacific Open i Tokyo føjet til Wozniackis kalender.

Danskeren, der er forsvarende mester i Tokyo, kæmper desuden for at sikre sig en af de otte pladser til sæsonfinalen i Singapore, fortæller hendes far og træner, Piotr Wozniacki, til TV2 Sport.

- Caroline har brug for nogle kampe frem mod Wuhan og Beijing, og så skal hun samtidig sikre sin plads i Singapore, siger Piotr Wozniacki til tv-stationen.

Caroline Wozniacki var senest i aktion i US Open, hvor hun led et tidligt nederlag i anden runde. Her blev danskeren stoppet af ukrainske Lesia Tsurenko.

Wozniacki har vundet Toray Pan Pacific Open tre gange. Det var i 2010, 2016 og 2017.

Turneringen oplyser samtidig, at danskeren er blevet tildelt et wildcard.