Israel skyder på demonstranter fra Syrien

Israelske soldater åbner ild mod hundredvis af demonstranter fra Syrien, der forsøger at klippe grænsehegnet til Golan-højderne. To er dræbt og fem såret, siger syrisk tv.

Den israelske hær oplyser, at soldater har skudt op i luften for at advarede demonstranterne mod at nærme sig den israelske grænse.

De flere hundrede demonstranter råbte slagord til fordel for palæstinenserne, da de nåede grænsen.

Israel indtog Golan-højderne fra Syrien under Seksdageskrigen i 1967.

/ritzau/AFP

Ifølge syrisk tv har Israel åbnet ild mod demonstranter, der forsøger at nå Golan, og dræbt to og såret fem.

Offentliggjort Sidst opdateret