Mubarak er blevet indlagt på hospital

Egyptens tidligere præsident Hosni Mubarak er blevet indlagt på et hospital i den egyptiske kyst- og ferieby Sharm el-Sheikh, oplyser sikkerhedskilder.

Årsagen til indlæggelsen af den 82-årige Mubarak er ikke oplyst.

- Mubarak blev bragt på Det Internationale Hospital i Sharm el-Sheikh til eftermiddag under meget kraftige sikkerhedsforanstaltninger i byen, siger sikkerhedskilden til nyhedsbureauet AFP.

En kilde på hospitalet ønsker ikke at kommentere oplysningen, men siger, at Egyptens sundhedsminister snart vil komme med en erklæring.

Mubarak har boet i Sharm el-Sheihk, siden han den 11. februar i år blev tvunget til at træde tilbage som Egyptens præsident som følge af massive folkelige demonstrationer i landet.

Samme dag rejste han og familien fra hovedstaden Kairo til kyst- og feriebyen ved Det Røde Hav.

/ritzau/AFP

Den 82-årige tidligere præsident Mubarak er blevet hospitalsindlagt.

Offentliggjort Sidst opdateret