Guldborgsund

Fra venstre: Vennerne Mike Stick, Cecilie Hansen og Peter Faaborg var klar til at bakke op om Pride-arrangementet

Mike, Cecilie og Peter støttede op om nyt pride-initiativ

For første gang blev der afholdt Regnbue Bar i Nykøbing.

Offentliggjort Sidst opdateret

Pride-arrangement i Nykøbing

Lørdag den 20. juni afholdt Enhedslistens ungdomsorganisation Rød-Grøn Ungdom Regnbue Bar i Markedshallen i Nykøbing.

Formålet med arrangementet var at skabe et fællesskab og et frirum for LGBT+-personer.

Lørdag blev der afholdt Regnbue Bar i Markedshallen i Nykøbing, hvor der var åbningstaler, musik og sang.

Nogle af de, der mødte op, var vennerne Cecilie Hansen, Mike Stick og Peter Faaborg.

Det var sidstnævnte, som bor i området, der spurgte sine venner, om ikke de ville med

- Jeg er selv en del af Regnbuen, og jeg syntes bare, det lød hyggeligt, siger Peter Faaborg, der selv er homoseksuel.

- Og vi vil gerne støtte op om det, fortsætter Cecilie Hansen.

Stor kontrast

Ligesom Peter Faaborg kommer hun oprindeligt fra området, men er siden flyttet til Odense.

Hun oplever en stor forskel på udvalget af muligheder for Igbt-personer.

Markedshallen var lørdag pyntet op med pride-farver.

- Altså nu er Mike og jeg kommet hertil fra Odense, hvor der er væsentligt flere arrangementer ala det her såsom drag-bingo, dildo-bingo og dedikerede regnbuebarer, siger hun.

Derfor var de ikke i tvivl om, at de ville støtte op om det nye initiativ.

- Der er jo en festlig stemning hernede, så det er ikke til at klage over, siger Mike Stick.